Διαδικασία διεξαγωγής των επιθεωρήσεων

Gcert - Διαδικασία διεξαγωγής των επιθεωρήσεων

Το πρόγραμμα επιθεώρησης πιστοποίησης αποτελείται από έναν τριετή κύκλο πιστοποίησης, o οποίος αποτελείται από την Αρχική Πιστοποίηση, την Επιθεώρηση Επιτήρησης η οποία πραγματοποιείται το 2ο και το 3ο χρόνο, μία φορά ετησίως, (εντός 12 μηνών από την ημερομηνία απόφασης χορήγησης πιστοποίησης) και την Επιθεώρηση Επαναπιστοποίησης η οποία πραγματοποιείται τον 4ο χρόνο και πριν την ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού.

Αρχική Πιστοποίηση

  • Ο πελάτης υποβάλλει αίτηση για Αρχική Πιστοποίηση
  • Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ του πελάτη και του Οργανισμού Πιστοποίησης
  • Αναθεώρηση της αίτησης για Πιστοποίηση
  • Εντοπισμός σημείων αναφοράς και αίτημα για πρόσθετες πληροφορίες (εάν υπάρχουν)
  • Ανάπτυξη προγράμματος επιθεώρησης
  • Επιβεβαίωση του προγράμματος επιθεώρησης
  • Ο πελάτης και ο Οργανισμός Πιστοποίησης προχωρούν σε επίσημη συμφωνία για τη διαδικασία της πιστοποίησης
  • Αρχική πιστοποίηση
  • Επιλογή αρμόδιας ομάδας για το 1ο Στάδιο της επιθεώρησης
  • Προγραμματισμός 1ου Σταδίου της επιθεώρησης
  • Πραγματοποίηση 1ου Σταδίου της επιθεώρησης
  • Επίλυση σημείων αναφοράς του 1ου Σταδίου (εάν υπάρχουν)
  • Επιλογή αρμόδιας ομάδας για το 2ο Στάδιο της επιθεώρησης
  • Προγραμματισμός 2ου Σταδίου της επιθεώρησης
  • Πραγματοποίηση 2ου Σταδίου της επιθεώρησης
  • Επίλυση σημείων αναφοράς του 2ου Σταδίου (εάν υπάρχουν)
  • Συμπεράσματα της Αρχικής Επιθεώρησης Πιστοποίησης
  • Απόφαση Πιστοποίησης
  • Χορήγηση και έκδοση του Πιστοποιητικού

Αναστολή της Πιστοποίησης

Ο Φορέας Πιστοποίησης μπορεί να αναστείλει την πιστοποίηση σε περιπτώσεις όπως οι ακόλουθες:

  • το σύστημα διαχείρισης του Πελάτη δεν πληροί τις απαιτήσεις πιστοποίησης,
  • ο Πελάτης δεν επιτρέπει να υλοποιηθεί επιθεώρηση επιτήρησης, επαναπιστοποίησης ή ειδικές επιθεωρήσεις που πρέπει να διενεργούνται ανάλογα με την περίπτωση,
  • για πληρωμές υπηρεσιών επιθεώρησης που δεν καταβλήθηκαν,
  • κατάχρηση πιστοποιητικού ή σήματος πιστοποίησης (λογότυπο) ή
  • στη περίπτωση που ο Πελάτης το έχει ζητήσει εθελοντικά.

Εάν ο Πελάτης δεν επιλύσει τα παραπάνω ζητήματα που προκάλεσαν την αναστολή της πιστοποίησης, ο Φορέας Πιστοποίησης θα ανακαλέσει το πιστοποιητικό.

Μείωση της Πιστοποίησης

Το πεδίο πιστοποίησης μπορεί να μειωθεί στη περίπτωση που το σύστημα διαχείρισης του πελάτη δεν πληροί τις απαιτήσεις πιστοποίησης για ορισμένα τμήματα του πεδίου πιστοποίησης ή στη περίπτωση που ο πελάτης το ζητήσει εθελοντικά.

Επιθεώρηση Επιτήρησης

  • Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ του πελάτη και του Φορέα Πιστοποίησης (π.χ. αλλαγή πεδίου).
  • Προσδιορίζεται εάν απαιτούνται αλλαγές στο πρόγραμμα Επιθεώρησης
  • Επιβεβαίωση του προγράμματος επιθεώρησης και γνωστοποίηση αυτού στο πελάτη
  • Επιλογή αρμόδιας ομάδας επιθεώρησης
  • Προγραμματισμός Επιθεώρησης Επιτήρησης
  • Πραγματοποίηση Επιθεώρησης Επιτήρησης
  • Επίλυση σημείων αναφοράς της Επιθεώρησης Επιτήρησης (εάν υπάρχουν)
  • Συμπεράσματα της Επιθεώρησης Επιτήρησης
  • Αναθεώρηση της πιστοποίησης (εάν απαιτείται)
  • Έκδοση Πιστοποιητικού(κατά περίπτωση)
  • Επαναπιστοποίηση

Επαναπιστοποίηση

  • Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ του πελάτη και του Φορέα Πιστοποίησης (π.χ. αλλαγή πεδίου).
  • Προσδιορίζεται εάν απαιτούνται αλλαγές στο πρόγραμμα Επιθεώρησης
  • Επιβεβαίωση του προγράμματος επιθεώρησης και γνωστοποίηση αυτού στο πελάτη
  • Επιλογή αρμόδιας ομάδας επιθεώρησης
  • Προγραμματισμός της Επιθεώρησης Επαναπιστοποίησης
  • Πραγματοποίηση της Επιθεώρησης Επαναπιστοποίησης
  • Επίλυση σημείων αναφοράς της Επιθεώρησης Επαναπιστοποίησης (εάν υπάρχουν)
  • Συμπεράσματα της Επιθεώρησης Επαναπιστοποίησης
  • Απόφαση Επαναπιστοποίησης
  • Χορήγηση και έκδοση του Πιστοποιητικού

Ανάκληση της Πιστοποίησης

  • Ο πελάτης αποτυγχάνει να εφαρμόσει πλήρως τις απαιτήσεις του προτύπου εντός της περιόδου αναστολής του πιστοποιητικού του
  • Απόφαση για ανάκληση της πιστοποίησης
  • Ανακοίνωση σχετικά με την ανάκληση πιστοποίησης

Το πρόγραμμα της επιθεώρησης μπορεί να προσαρμοστεί με βάση τις αλλαγές που σχετίζονται με το μέγεθος της επιχείρησης του πελάτη, το πεδίο και την πολυπλοκότητα του συστήματος διαχείρισης,  τα προϊόντα και τις διαδικασίες, το επίπεδο αποτελεσματικότητας του συστήματος διαχείρισης και τα αποτελέσματα προηγούμενων επιθεωρήσεων.